سعی در فروش آنلاین کالا یا خدمات دارید؟ بازاریابی اینترنتی با بازاریابی در فروشگاه های آجر و ملات متفاوت است زیرا نمی توانید به ترافیک پیاده اعتماد کنید. مردم فقط در فروشگاه تجارت الکترونیکی شما تصادف نمی کنند ، آنها این کار را به دلیل تلاش مشترک شما انجام می دهند. این امر مستلزم بهره گیری از تمام ابزارهای دیجیتالی موجود در اختیار شما برای ایجاد ارتباط با مصرف کنندگان و ترغیب آنها به خرید با گذشت زمان است.
با ادامه بلوغ تجارت الکترونیکی در سال 2021 ، بازاریابی اینترنتی در چندین کانال پیچیده تر و متنوع تر خواهد شد. به عنوان یک بازاریاب ، مهم است که درک درستی از هر کانال داشته باشید و یک برنامه بازاریابی اینترنتی تهیه کنید که از هر یک بهره مند شود.
بازاریابی اینترنتی چیست؟
بازاریابی اینترنتی به هنر و دانش ایجاد آگاهی از مشاغلی گفته می شود که قبل از آنکه مشتری ها را برای تصمیم گیری در مورد خرید سوق دهند ، محصول یا خدماتی را به صورت آنلاین می فروشد. بازاریاب های تجارت الکترونیک در سال 2020 از کانال های مختلفی مانند بازاریابی پیامکی ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل و بازاریابی محتوا برای ایجاد اکوسیستم برای تجارت خود استفاده می کنند که مصرف کنندگان را به سمت یک کانال خرید آنلاین سوق می دهد.
ایجاد استراتژی بازاریابی اینترنتی 2021
از آنجا که فرهنگ آنلاین همیشه در حال تغییر است ، بازاریابان تجارت الکترونیکی برای موفقیت در یک محیط دیجیتالی باید روندهای جدید را پیش بینی کنند. دانستن آنچه در آینده برای بازاریابان تجارت الکترونیک در آینده ارائه می شود برای ترسیم یک طرح بازاریابی دیجیتال تجارت الکترونیکی که به موفقیت می رسد بسیار مهم است.
در اینجا برخی از روندهای برتر بازاریابی اینترنتی 2021 که می توانید انتظار داشته باشید مشاهده کنید.
استراتژی های بازاریابی اینترنتی پرطرفدار در سال 2021
انتظار می رود این روند بازاریابی اینترنتی در سال 2020 بر برنامه های بازاریابی اینترنتی در طول سال تأثیر بگذارد.
- شخصی سازی: پس از گذراندن بیشتر مسافت های اجتماعی سال 2020. مصرف کنندگان برای محتوایی آماده هستند که مستقیماً با آنها صحبت می کند و به آنها کمک می کند تا با چالش های مداوم در حال تغییر به دلیل همه گیری COVID-19 مواجه شوند. با وجود هرج و مرج تغییر کار و مدرسه ، آنها برای تأمین ارزش خاص شرایط خود به برندهایی نیاز دارند. مصرف کنندگان خواهان شخصی سازی هستند ، فقط به روشی وحشتناک نیست. در حقیقت ، 80.3 درصد از مصرف کنندگان یک سال پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا ، از نظرسنجی گفتند که برندها همچنان از راه های نامناسب با آنها تماس می گیرند. کلید شخصی سازی روش صحیح استفاده از اطلاعاتی است که مشتریان شما قبلاً با رضایت آگاهانه به شما داده اند.
- امنیت: همان نظرسنجی نشان داد که 94.1٪ از مشتریان در صورت تردید در اقدامات امنیتی خود بعید است با یک شرکت تجارت کنند. به خاطر داشته باشید که ، در نتیجه تغییر مقررات حریم خصوصی در 2019 و 2020 ، آگاهی عمومی بیشتری نسبت به کوکی های اینترنت وجود دارد. در حالی که مردم همچنان از ردیابی شخص ثالث انصراف می دهند ، باید گزینه های دیگری برای ردیابی مبتنی بر کوکی دنبال شوند.
- اتوماسیون بازاریابی: با کاهش بودجه های بازاریابی، به ویژه برای مشاغل کوچک و رستوران هایی که به سختی دچار بیماری همه گیر COVID-19 شده اند ، بازاریابان بیشتر و بیشتر به دنبال راه هایی برای خودکار کردن تمام یا بخشی از روند خود برای به حداکثر رساندن منابع هستند. برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی دیجیتال ، شما باید در انواع کانال های بازاریابی حضور داشته باشید. تولید محتوا در مقیاس به سطحی از اتوماسیون نیاز دارد. هرچه مهارت و بازاریابی شما در سال 2021 به طور خودکار انجام شود ، استراتژی بازاریابی اینترنتی شما قوی تر خواهد بود.
استراتژی های مشترک بازاریابی اینترنتی
برنامه های موفق بازاریابی اینترنتی به یک استراتژی متکی نیستند. در عوض ، آنها از چندین ابزار بازاریابی برای ادامه مکالمه با مشتریان استفاده می کنند که آنها را به سمت تصمیم خرید راهنمایی می کند. به عنوان یک بازاریاب ، می خواهید مطمئن شوید که از هر یک از ابزارهای برنامه خود استفاده می کنید. اگرچه ممکن است دریابید که بیشتر به یک کانال بیش از کانال های دیگر اعتماد می کنید ، اما هوشمندانه است که هر کانال را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید و هیچ کدام را که می تواند مهم باشد با بلوغ استراتژی خود حذف نکنید.
1. بازاریابی پیامکی 
در حالی که مدت طولانی است که بازاریابی پیامکی وجود دارد ، اخیراً به عنوان ابزاری در برنامه های بازاریابی اینترنتی شاهد تجدید حیات است. یکی از دلایل این امر؟ مردم در واقع پیامک های خود را می خوانند. در واقع ، آمار نشان می دهد 98٪ پیام های کوتاه خوانده می شوند. آنها همچنین معمولاً ظرف چند دقیقه پس از زمان دریافت خوانده می شوند. اگر تا به حال به نرخ بازشدن ایمیل های بازاریابی ارسال شده نگاه کرده باشید ، می دانید که این عدد کاملاً در تضاد با روند بازاریابی از طریق ایمیل است.
در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید از یک سامانه پیام کوتاه انبوه برای کمک به بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنید.
یک کانال فروش اضافی ایجاد کنید
در واقع فروش و انجام سفارشات از طریق پیام کوتاه امکان پذیر است ، و همانطور که شرکت های بیشتری در سال 2020 بازاریابی پیام کوتاه را به عنوان راه حل اصلی خود در نظر می گیرند ، پیش بینی می کنیم که از این استراتژی به روشهای خلاقانه تری استفاده می کنید. مطمئن نیستم که چگونه می تواند کار کند؟ مثال زیر را از vine Library به نام vine Texts بگیرید. در این حالت ، مشتریان برای خرید نوشیدنی روزانه پیامک می کنند و سپس با تعداد بطری که می خواهند خریداری کنند پاسخ می دهند. سپس کارت موجود در پرونده شارژ می شود و بطری ها به آدرسی که هنگام ورود به سیستم vine Texts وارد کرده اند حمل می شوند. اگر ترجیح می دهید مشتری ها را به فروشگاه برسانید تا خرید را انجام دهند ، می توانید این مثال را تغییر دهید تا پیوندی به فروشگاه آنلاین خود داشته باشد. به طور کلی هرچه اصطکاک در روند خرید کمتر باشد ، بهتر است. شرکت هایی که اصطکاک را بارگیری می کنند – در ابتدا اطلاعات حمل و نقل و صورتحساب را دریافت می کنند و دوباره آن را درخواست نمی کنند – در مورد بازاریابی اینترنتی ، به طور کلی نتایج بهتری را مشاهده می کنند.
سبدهای رها شده را بازیابی کنید
هنگامی که مشتریان قبل از نهایی کردن خرید، کالاهایی را به سبد خرید خود اضافه می کنند و از وب سایت خارج می شوند ، درواقع سبد خرید خود را رها کرده اند. نرخ رها کردن سبد در حال افزایش است – از 75٪ در سال 2015 به طور متوسط به 79.19٪ در سال 2018 افزایش یافته است. گرچه افزایش نرخ رهاکردن سبدخرید می تواند دلسرد کننده باشد ، سعی کنید آنها را به عنوان یک فرصت برای گفتگو به جای تخریب تجارت الکترونیکی قریب الوقوع ببینید.
با سهولت و جذابیت خرید آنلاین ، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا نرخ رهاشدن سبد خرید بسیار بالا است. بر اساس مطالعه ای که توسط Statista انجام شده است ، بیشترین دلایل رها شدن سبدخرید عبارتند از:
- هزینه حمل و نقل
- هزینه کل سفارش
- دردسرهای برگشت کالا
- عدم وجود گزینه های پرداخت.
نرخ رها کردن سبد خرید به تفکیک بخش بازار متفاوت است، به طوری که شرکت های هواپیمایی بالاترین میزان رها شدن سبدخرید 87.87٪ را دارند زیرا خریداران پروازها را بررسی می کنند و قبل از خرید سایت را ترک می کنند. خرده فروشی و مد تقریباً کمتر از 75٪ است و بخش عمده ای از مخاطبان شما را به نمایش می گذارد که باید با شکل صحیح اطلاع رسانی بهبود یابد.
اگرچه برخی از خرده فروشان آنلاین از ایمیل برای ارتباط با مخابینی که سبد خرید را رها کرده اند استفاده می كنند ، اما داده ها حاكی از آن است كه پیامک پلتفرم موثرتری است.
با توجه به آمار SaleCycle ، پیام کوتاه می تواند تا 58٪ باعث برگشت کاربر و تکمیل خرید شود در حالی که این نرخ در ایمیل حدود 3٪ می باشد.
بازاریابی پیامکی یک روش شخصی، در دسترس و گاه به گاه برای ارتباط با مشتریانی است که سبدهای خرید را رها کرده اند و این می تواند تفاوت بین تبدیل و فروش از دست رفته باشد.
نمودار زیر نرخ بازیابی سبد خرید رهاشده 58٪ پس از 30 روز از ارسال پیامک های بازیابی سبد خرید رهاشده را نشان می دهد.
پیامک های موفق معمولاً بلافاصله پس از رهاکردن سبد خرید ارسال می شوند ، اگرچه حتی بهتر است در نرم افزار بازاریابی پیامکی بتوانید بیش از یک دستور “اگر ، پس” را تنظیم کنید. با استفاده از این قابلیت ، بسته به اقدامات خاصی که مشتری انجام می دهد پیام های کوتاه پیگیری شده به طور خودکار ارسال می شوند.
همچنین ، اطمینان حاصل کنید که پیامک های بازیابی سبد خرید رها شده شما دارای عملکرد واضحی هستند و دارای پیوند هدایت مشتری به سبدخرید رهاشده باشند. اطمینان حاصل کنید که پیامک خود را در کمترین حد نویسه ممکن آماده کنید و اینکه پیوند موجود کاملاً کار کند. علاوه بر این، سعی کنید یک سامانه پیامک انتخاب کنید که بتواند شما را با یک خط اختصاصی خدماتی برای ارسال پیام های متنی شما تنظیم کند. با داشتن یک خط خدماتی اختصاصی ، دیگر نگران نرسیدن پیامک شما به شماره افرادی که پیامک های تبلیغاتی را مسدود کرده اند، نباشید.
مشتریان را درگیر خود کنید
ایجاد ارتباط با مشتریان این است که چگونه آنها را وارد قیف فروش تجارت الکترونیکی خود کرده و آنها را به سمت پایین سوق می دهید تا زمانی که تصمیم به خرید بگیرند. همچنین این امر به شما کمک می کند تا بتوانید مشتری ها را پرورش داده و آنها را به مبلغین تجاری تبدیل کنید و با این کار از تکرار کسب و کار اطمینان حاصل کنید. استفاده از پیامک برای ایجاد تعامل می تواند تأثیرگذار باشد زیرا پیامک ها شخصی به نظر می رسند. در اینجا چند استراتژی پیامک آورده شده است که می توانید برای ایجاد تعامل استفاده کنید:
- متن برای برنده شدن در مسابقه: متنی برای برنده شدن در مسابقه افراد را تشویق می کند تا به لیست متن شما بپیوندند ، و این به این ترتیب است که شما می توانید در ابتدا لیست متن خود را رشد دهید. با این حال ، این همچنین مردم را تشویق می کند که خود را از لیست متن شما حذف نکنند. اگر آنها بدانند که شما به طور دوره ای واقعا مسابقات عالی دارید ، تمایل بیشتری به حضور در این رقابت ها دارند.
- پاداش وفاداری: برای داشتن یک برنامه وفاداری دیجیتالی ، نیازی به هزینه برای یک نرم افزار لاکچری پاداش وفاداری ندارید. می توانید پاداش وفاداری را با پیامک ارائه دهید که به همان اندازه موثر باشد.
- کوپن های پیامکی: ارسال کوپن های پیامکی که منحصر به لیست پیامکی شما هستند ، ارزش زیادی برای مشتریان ایجاد می کند که آنها را ترغیب به ثبت نام و باقی ماندن در لیست پیامکی شما می کند. در طول سال می توانید از کوپن استفاده کنید تا افراد را تشویق کنید تا به فروشگاه اینترنتی برگردند و یک خرید دیگر انجام دهند.
- پیامک های تولد: تبریک تولد مشتریان بهانه خوبی برای ادامه رابطه است. به عنوان یک بازاریاب تجارت الکترونیکی ، یکی از چالش ها این است که شما واقعاً نمی توانید مشتریان خود را شخصاً ببینید. این می تواند ایجاد یک رابطه شخصی را دشوار کند. پیامک های تولد یکی از راه های آسان برای ارسال پیام های سفارشی است.
2. بازاریابی ایمیلی
با اینکه نرخ باز شدن ایمیل ها حتی نزدیک به نرخ بازشدن پیام کوتاه نیست، این به این معنی نیست که به ابتکارات بازاریابی ایمیل خود کاملاً خاتمه دهید. اگرچه ممکن است تصمیم بگیرید که بیشتر بر سایر کانالهای بازاریابی تأکید کنید، اما ایمیل به دلایل خاصی می تواند مفید باشد.
در اینجا چند نمونه از مواردی که ممکن است بخواهید از ایمیل در برنامه بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنید ، آورده شده است.
- کانالهای دیگر خود را به افراد یادآوری کنید: اگر یک لیست ایمیل قوی دارید اما از طریق روش های دیگر مخاطب درگیر ندارید ، می خواهید به لیست ایمیل خود یادآوری کنید تا شما را در پلتفرم های دیگر دنبال کنند. شما هرگز نمی خواهید در موقعیتی قرار بگیرید که تنها به یک کانال بازاریابی متکی باشید. اگر امروز ایمیل پایان یافت ، آیا استراتژی بازاریابی اینترنتی شما همچنان پابرجاست؟ شاید وقت آن رسیده است که رسانه های پیامکی خود را با مخاطبین ایمیل خود درمیان بگذارید.
- ارسال پیام طولانی تر: گاهی اوقات شما نیاز به ارسال پیام طولانی به مشتریان خود دارید. این امر به ویژه در صورتی که چیزی رسمی می گویید بسیار مهم است – مانند صدور عذرخواهی یا توضیح دلیل تأخیر در حمل و نقل. در این موارد ، ایمیل ابزاری عالی برای بازاریابی اینترنتی است که به شما فرصتی می دهد تا داستان کامل را بگویید.
- انجام آزمایش های A/B: برخی از پلتفرهای بازاریابی ایمیلی روش های قوی برای پیام های آزمایش A/B دارند که سایر روش های بازاریابی ندارند. اگر نیاز به انجام این آزمایش دارید می توانید برای راحتی کار از سیستمهای بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.
3. بازاریابی از طریق سایت
به عنوان یک فروشگاه تجارت الکترونیکی، وب سایت شما مهمترین دارایی بازاریابی برندتجاری شما است. از آنجا که احتمالاً مکان فیزیکی ندارید ، وب سایت شما ویترین فروشگاه شما است. اگر مطمئن نیستید که هنگام تنظیم دقیق سایت فروشگاهی خود باید به چه مواردی توجه کنید ، در اینجا باید با اینها شروع کنید.
وب سایت فروشگاهی خود را پاکیزه نگه دارید
با کاهش دامنه توجه مصرف کننده ، تخمین زده می شود که به صورت آنلاین شما فقط 2.7 ثانیه فرصت دارید تا توجه خریداران را جلب کنید. طبق SaleCycle ، عملکرد بد وب سایت منجر به نرخ 40٪ سبدهای رها شده در فروش مجازی لباس می شود. با بازار تجارت الکترونیکی اشباع نشده ، جذب مشتری به وب سایت شما می تواند یک چالش باشد. هنگامی که مشتریان به وب سایت شما وارد می شوند ، اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود آسان است و از طراحی تمیز برخوردار است. سرمایه گذاری در وب سایتی که به سرعت بارگیری می شود و طرح ساده ای دارد ، ایده خوبی است ، زیرا مشتریان درصورتی که بتوانند بدون مشکلات فنی این کار را انجام دهند ، بیشتر خرید می کنند.
امنیت را افزایش دهید
دادن اطلاعات شخصی یا مالی بصورت آنلاین برای بسیاری از مصرف کنندگان اعصاب خردکن است. در حقیقت ، 13٪ از خریداران به دلیل مشکلات امنیتی ، سبدهای خود را رها می کنند. ناگفته نماند ، بیش از 30٪ خرید آنلاین پوشاک به دلیل نگرانی های امنیتی کنار گذاشته می شوند. این وظیفه شما است که به عنوان یک بازاریاب تجارت الکترونیکی خیال مشتری ها را از نظر امنیت سایبری راحت کنید. شما می توانید این کار را با محدود کردن تبلیغات و پنجره های بازشو در سایت خود ، ارائه یک بیانیه ماموریت امنیت سایبری یک شرکت و ارائه توصیفات امنیتی مثبت در صفحه اصلی وب سایت خود انجام دهید.
گزینه های پرداخت بیشتری اضافه کنید
طبق تحقیق انجام شده توسط Statista،شانزده 16٪ از خریداران به دلیل کمبود گزینه پرداخت ، سبد خود را رها می کنند. با افزایش خدمات پرداخت مانند زرین پال، و یا درگاه های مستقیم بانک همینطور پرداخت به شماره کارت، مشتریان اغلب انتظار یک تجربه سریع و ساده از پرداخت را دارند.
هزینه حمل و نقل را بررسی کنید
اگرچه این می تواند بیشتر در توسعه تجارت و نه بازاریابی اینترنتی باشد ، اما مهم است که وقتی زمان بازبینی استراتژی های بازاریابی اینترنتی شما است ، چگونه هزینه حمل و نقل بر فروش تأثیر می گذارد. بیش از 86٪ از مصرف کنندگان با دیدن هزینه حمل و نقل ، سبدهای خرید را رها می کنند. بر اساس این آمار ، اگر حمل و نقل با تخفیف به مشتریان ارائه دهید ، احتمال اطمینان بیشتر در فروش آنلاین خواهید داشت. برای تحقیق در مورد هزینه حمل و نقل از وب سایت رقیبتان ، خرید کنید. این می تواند در مورد دامنه مورد نظر برای معاملات تجارت الکترونیکی خود ، ایده بهتری به شما بدهد.
4. بازاریابی محتوای تجارت الکترونیکی
ممکن است یک سایت زیبا داشته باشید که کاملاً برای خریداران بهینه شده باشد ، اما اگر کسی سایت شما را هرگز نبیند ، به هدف نهایی شما کمک نمی کند. در اینجاست که بازاریابی محتوا می تواند به شما کمک کند. استراتژی های بازاریابی محتوای تجارت الکترونیکی به شما کمک می کند تا از کلمات کلیدی خاصی برای جلب توجه در گوگل استفاده کنید. علاوه بر ایجاد صفحات و وبلاگ های جدید که ارزش مشتریان را فراهم می کنند ، می توانید صفحات فعلی خود را بهینه کنید تا در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشند.
ممکن است برخی از سایت ها بازاریابی محتوا را به عنوان هر چیزی که شامل قرار دادن محتوا در آنجا باشد ، دسته بندی می کنند – مانند ایمیل ، اجتماعی و وب سایت. با این حال ، برای اهداف این مقاله ، ما در مورد بازاریابی محتوا که مربوط به سئو است، صحبت می کنیم . (همانطور که مشاهده می کنید ، ما سایر اشکال بازاریابی اینترنتی را به دسته های جداگانه خود تقسیم کرده ایم).
اگر مطمئن نیستید که چگونه با بازاریابی محتوا برای تجارت الکترونیکی در سال 2021 شروع به کار کنید ، در اینجا موارد زیر قابل استفاده است:
- راهنماهای محصول یا خدمات: شما در زمینه محصول یا خدمات خود متخصص هستید ، پس چرا این دانش را با مشتریان خود به اشتراک نمی گذارید؟ راهنماهای مفصلی را با تصاویر و اینفوگرافیک هایی که بر آموزش متمرکز هستند ، تهیه کنید. این فرصتی برای کمک به شما و ایجاد ارزش برای مشتریان شما است. آن را فرصتی برای فروش نبینید.
- به روزرسانی های روند: از آنجا که شما احتمالاً مدت زیادی را گوش به زنگ روند صنعت خود می کنید ، این دانش را با مشتریان خود در میان بگذارید. اطمینان حاصل کنید که پست های مفصل و قابل تحریری را می نویسید که مشتریان می توانند پس از مطالعه از آنها استفاده کنند. همچنین ، هر پست را برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید تا در جستجوها رتبه بندی شود.
- مرکز دانش صنعت باشید: وب سایت خود را به یک منبع صنعتی برای مشتریان خود تبدیل کنید. شما می توانید پست هایی ایجاد کنید که به عنوان واژه نامه اصطلاحات خاص عمل کرده ، مطالعات موردی را ارائه دهید یا حتی تحقیقات مربوط به صنعت خود را انجام دهید و یافته های خود را ارائه دهید. در اینجا مثالی از تحقیقات خودمان آورده ایم که برای مشتریان خود گردآوری و ارائه داده ایم.
5. بازاریابی شبکه های اجتماعی تجارت الکترونیکی
در هیچ برنامه بازاریابی اینترنتی 2021 نباید از بازاریابی در شبکه های اجتماعی غافل شد. در عین حال ، تنها اتکا به بازاریابی در شبکه های اجتماعی اقدامی مخاطره آمیز است زیرا در هر زمان فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر یا هر پلتفرمی که استفاده می کنید می تواند الگوریتم آنها را تغییر دهد و شما را ملزم به پرداخت هزینه بیشتر برای تبلیغ مخاطبان خود کنید. همچنین خطر محبوبیت فوری یک پلتفرم دیگر وجود دارد که می تواند تلاش شما را بیشتر متلاشی کند (در نظر بگیرید که چگونه TikTok در اوج شیوع COVID-19 به محبوبیت گسترده ای رسیده است). اگر در حال حاضر رسانه های اجتماعی قدرتمندی دنبال می کنید ، در اینجا باید کاری انجام دهید که مطمئن شوید استراتژی های بازاریابی اینترنتی شما همچنان ادامه دارد و با کاهش دسترسی عالی کار می کند:
- آزمایش در کانال های جدید اجتماعی: حتی اگر در پلت فرم های جدید احساس گمراهی می کنید ، از پذیرفتن آنها نترسید. اگر هنوز در آن کانال نیستید ، یک مکان عالی برای شروع در سال 2021 TikTok است ، زیرا رشد عمده ای دارد.
- برای تبلیغ لیست پیامکی خود از شبکه های استفاده کنید: تشویق افراد برای ثبت نام در لیست پیامکی شما از شبکه های اجتماعی ساده است. به یاد داشته باشید ، وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود ، شما هیچ اطلاعاتی درباره مشتریان خود ندارید. وقتی آنها در لیست پیامکی شما ثبت نام می کنند ، به طور خودکار شماره آنها (و سایر اطلاعاتی را که ارائه می دهند) دریافت می کنید. پس از آن ، برای دسترسی به مشتریان خود نیازی به پرداخت یک بستر رسانه اجتماعی ندارید.
- محتوای بیشتری ایجاد کنید: بسیاری از مشاغل به میزان قابل توجهی مقدار محتوایی را که روزانه باید برای جلب توجه در فضای شلوغ بازاریابی دیجیتال ارائه دهند دست کم می گیرند. اطمینان حاصل کنید که محتوای روزانه را برای افراد تهیه می کنید. برای اندازه گیری میزان بازگشت سرمایه خود از معیارهای پوچ مانند پسندیدن یا بازدیدها استفاده نکنید ، و اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، بدانید که ممکن است مجبور باشید مدت طولانی قبل از شروع سوزن زدن ، محتوای زیادی تولید کنید.
اتوماسیون بازاریابی اینترنتی ؟
یکی از روندهای بزرگ بازاریابی اینترنتی 2021 اتوماسیون (خودکاری سازی) است. با شروع مقیاس گذاری ، داشتن یک استراتژی بازاریابی اینترنتی خودکار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ایجاد ارتباط با مخاطبان در مقیاس، یکی از دشوارترین موانع برای تجارت در حال رشد تجارت الکترونیکی است. به همین دلیل یافتن راه هایی برای انجام اتوماسیون بازاریابی برای تجارت الکترونیکی در هر زمان ممکن مهم است.
در اینجا استراتژی های اتوماسیون بازاریابی اینترنتی آورده شده است که می توانید در سال 2021 امتحان کنید:
- کمپین های قطره ای: این کار را می توان با ایمیل یا بازاریابی پیامکی خودکار انجام داد. می توانید از قبل تنظیم کنید که هر چند وقت یک بار می خواهید پیام ها افزایش یابد و به چه میزان افزایش یابد – هر پنج روز ، 30 روز و غیره. این نباید تنها استراتژی پیام رسانی شما باشد ، اما برای اطمینان از پوشانده شدن پایگاه های شما یک راهکار مفید است.
- تاریخ انقضا به صورت پویا: ارسال کوپن برای مخاطبان راهی عالی برای جلب توجه آنها و هدایت بازدید به فروشگاه شما است ، اما احتمالاً نمی خواهید تبلیغات خود را به صورت پایان باز بگذارید. در عین حال ، شما می خواهید مطمئن شوید که هر مشتری می تواند از تبلیغات استفاده کند ، حتی اگر پیامک شما را دیر ببیند. خوب ، شما چکار می کنید؟ یک تاریخ انقضا پویا با یک پنجره برای بازخرید ایجاد کنید – بگذارید بگوییم سه روز پس از اینکه مشتری کوپن را نگاه کرده است. هر کوپن بسته به زمانی که برای اولین بار مشاهده شده در تاریخ دیگری منقضی می شود. همه این کارها به صورت خودکار انجام می شود بنابراین شخصاً مجبور نیستید تاریخ انقضا را کنترل کنید.
- پاسخ دهندگان خودکار: افراد می خواهند بدانند پیام آنها دریافت شده است و اگر به دنبال اطلاعات هستند ، بلافاصله آن را می خواهند. ارسال برخی از اطلاعات به صورت خودکار و بدون نیاز به شخصی سازی هر پاسخ امکان پذیر است. در این موارد ، شرکت ها اغلب پاسخ دهندگان خودکار را تنظیم می کنند که به طور خودکار با پیامکی پاسخ می دهند که دارای تمام جزئیات مهم است. اگر مشتریان پاسخ دهند و نشان دهند که به پاسخ شخصی بیشتری احتیاج دارند ، می توانید به ارسال پیام کوتاه یک به یک بپردازید و آن را از آنجا بگیرید.
- زمانبندی پیامک ها: یک روش ساده و معمول برای خودکارسازی بازاریابی اینترنتی ، برنامه ریزی پیامک هایی است که در تاریخ آینده ارسال می شوند. اگر یک کمپین را اجرا می کنید ، فقط باید در ابتدای کمپین تمام پیامک های خود را بنویسید ، تاریخ اجرای کمپین را تنظیم کنید و دیگر نگران نباشید. همچنین ، می توانید مرتباً پیامک ارسال کنید. چیزی به طور منظم به مشتریان خود یادآوری می کنید؟ فقط یکبار پیامک را برنامه ریزی کنید.
چه استراتژی بازاریابی اینترنتی برای شما مناسب است؟
هنگامی که نوبت به توسعه استراتژی بازاریابی اینترنتی می رسد ، لازم است به یاد داشته باشید که این یک بازی باینری نیست. شما می خواهید در هر کانال فعال باشید ، حتی اگر بیش از بقیه به یک کانال اعتماد کنید. هدف امروز تلاش برای ایجاد اکوسیستمی است که مشتریان شما دائماً با شما درگیر شوند.
کلام آخر
باتوجه به اینکه برای بازاریابی پیامکی در بازاریابی اینترنتی نیاز به یک سامانه پیام کوتاه با امکانات مناسب سایت همینطور افزونه های اختصاصی دارید، می توانید از سامانه پیام کوتاه اولترا اس ام اس استفاده کنید که دارای افزونه های پیامکی می باشد.